کد خبر: ۱۰۷۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 20 October 2022

 اختصاصی هما خوزستان 

افشار پرویزی بابادی 

استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مزیت های فراوانی دارد اولین عمده‌ترین آن صرفه جویی درسته هزینه است هزینه ای که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تا حد چشمگیری کاهش می یابد همچنین کاهش ترافیک شهری و حذف خودروهای تک سرنشین از موضوعات دیگری است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

با استفاده از اتوبوس های خط واحد د میتوان سفر ایمن به مناطق مختلف شهر ها داشت آلودگی هوا چه نفس شهروندان را تنگ کرده است با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ترافیک شهری کاهش پیدا می‌کند چرا که خودروها به جای استفاده از وسیله شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده می کنند که در مصرف بنزین و آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد.

در شهر اهواز اتوبوس ها فرسوده و تعدادشان کم است این مشکلی است که شهروندان به ما می گویند تعداد جمعیت سوار بر اتوبوس زیاد است این نشان می‌دهد که استقبال شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی خوب است فقط باید زیرساخت ها و تجهیزات و وسایل مناسب برای تردد فراهم باشد.

این روزها که مدارس و دانشگاه ها حضوری شده اند و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان شلوغی خاصی در شرع ایجاد کرده است در حالی که با افزایش تعداد اتوبوس ها میتوان از شلوغی ها و بار ترافیک شهر کاسته شود.

خانواده ها با اطمینان خاطر فرزندانشان را راهی مدرسه یا دانشگاه کنند و امنیت موجود در وسایل نقلیه عمومی برای آنها فراهم است.

می توان با نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های اتوبوسرانی اهواز از مزیت های استفاده از حمل و نقل عمومی بهره برد و سریع تر و با صرف هزینه کم به مقصد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار